Wymiana rozrządu Superb 2.8 AMX

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mrykot
    Drive
    • 2005
    • 85

    Wymiana rozrządu Superb 2.8 AMX

    aha merci
  • Subaru
    Rider
    • 2005
    • 640

    #2
    Wymiana rozrządu Superb 2.8 AMX

    Witam,
    Na początku roku zamierzam wymienić rozrząd w swojej skodzie (2.8 AMX). Z racji tego że trochę poważna sprawa (jak dla mnie ) postanowiłem pojechać do ASO. Zadałem pytanie ofertowe ile kosztuje wymiana rozrządu wraz z pompą wody i otrzymałem odpowiedź:

    Witam, koszt wymiany rozrządu do Skody Superb z silnikiem 2,8 AMX wynosi ok 2000 zł ( koszt zawiera pasek , rolkę napinającą i prowadzącą oraz robociznę). Do tego modelu proponuję dodatkowo wymienić pompę wody [w pytaniu pisałem wprost że z pompą więc dziwię się czemu proponuje mi jej wymianę, ale nie wnikam] a także jak będzie zdemontowany rozrząd sprawdzić i ewentualnie wymienić rolki oraz pasek osprzętu.
    Pozdrawiam


    Co to są rolki osprzętu? Czy są to elementy które należy wymienić dodatkowo czy powinno to być zawarte w wymianie rozrządu ? Czy ta cena (2000 za pasek i 2 rolki bez całej reszty to cena w miarę ok czy koleś chce mnie naciągnąć?

    Dzięki za wszelkie odpowiedzi
    Koniki są po to by je karmić

    Komentarz

    • mulder
      Drive
      • 2010
      • 96

      #3
      2 000 jak na ASO to niewiele

      widzę, że post już starszy, więc jak możesz powiedzieć czy robiłeś ten rozrząd i jakie konkretnie koszta to byłbym wdzięczny...

      pozdro
      Черный Bymep

      Komentarz

      • Subaru
        Rider
        • 2005
        • 640

        #4
        Czekam do marca i dam znać gdzie robiłem i jaki koszt. Także masz 2.8 V6?

        2 000 jak na ASO to niewiele
        - koszt ori części to ok 800 zł, maksymalnie do 1000 z pompą wody z tego co wiem więc drugie 1000 za robociznę to wg mnie nie jest aż tak tanio
        Koniki są po to by je karmić

        Komentarz

        • mulder
          Drive
          • 2010
          • 96

          #5
          elo ponownie
          tak mam AMX'a tak samo jak ty

          dzisiaj na szczęście się dowiedziałem, że miałem rorząd robiony 30 tyś temu, ale za to katalizatory do wymiany ok 4000 PLN same części...
          Черный Bymep

          Komentarz

          • Subaru
            Rider
            • 2005
            • 640

            #6
            A jaki masz przebieg? Skąd wiesz, że katalizatory? Nieraz w serwisie różne rzeczy mówią
            Koniki są po to by je karmić

            Komentarz

            • mulder
              Drive
              • 2010
              • 96

              #7
              155 143 :-)
              z wydruku z VAG'a mam dwie statyczne usterki

              Черный Bymep

              Komentarz

              • Subaru
                Rider
                • 2005
                • 640

                #8
                Czym się objawiło to uszkodzenie? Słabiej chodził?

                Z tego co wiem mamy 2 sondy lambda - chyba że się mylę. Jak można oszukać tą drugą po wycięciu kata?
                Koniki są po to by je karmić

                Komentarz

                • mulder
                  Drive
                  • 2010
                  • 96

                  #9
                  co jakiś czas złapie błąd i świeci się kontrolka CHECK ENGINE, nie czuję aby osłabł, ale można powiedzieć, że taki już kupiłem...
                  Черный Bymep

                  Komentarz

                  • Subaru
                    Rider
                    • 2005
                    • 640

                    #10
                    Ok, rozumiem. Jak rozwiążesz problem to napisz jak sobie z tym poradziłeś



                    Znalazłem to na forum Passata

                    7. Błąd katalizatora [efficiency below treshold] [check engine]
                    - katalizator
                    - wpływ długotrwałej jazdy na ubogiej/bogatej mieszance LPG
                    - druga sonda lambda


                    KATALIZATOR
                    Uszkodzenie katalizatora objawia się w dwojaki sposób – w przypadku silników z dwiema sondami lambda (AWT, AWM) będzie to błąd „16804 Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold”, w przypadku sterowników starszej generacji odczuwalny będzie po prostu spadek mocy wynikający z „zatkania się” katalizatora (spadek ciśnienia doładowania w górnym zakresie obrotowym). Problem z w/w błędem pojawiać się będzie również po usunięciu katalizatora – rozwiązaniem może być stosowanie tulejki oddalającej drugą sondę lambda od głównego strumienia spalin lub przeprogramowanie sterownika w taki sposób, by nie polegał na wskazaniach drugiej sondy.

                    [ Dodano: Pią 07 Sty, 11 23:40 ]
                    mulder czy Ty masz może założony LPG?
                    Koniki są po to by je karmić

                    Komentarz

                    • mulder
                      Drive
                      • 2010
                      • 96

                      #11
                      Subaru,

                      całkowity brak LPG

                      słyszałem już o tej tulejce... czekam na koszta katalizatorów uniwersalnych :?
                      Черный Bymep

                      Komentarz

                      • Subaru
                        Rider
                        • 2005
                        • 640

                        #12
                        Ja bym się w takie uniwersalne nie pchał. To zbyt poważny element żeby robić lipę. Zadzwoń do jakiegoś magika od softu i zapytaj się ile będzie kosztowało przeprogramowanie, żeby nie uwzględniało drugiej lambdy.

                        Nie kumam tylko jednej rzeczy - co znaczy rząd drugi w twoim wydruku? U nas jest jeden katalizator i 2 sondy lambda - jedna przed, druga za. Chyba że się mylę?
                        Koniki są po to by je karmić

                        Komentarz

                        Pracuję...